I do not know what to say you? therefore I choose to shut up just like you.

MATILDA TYCKET TILL!

saker och ting förendrats, ingenting blir som det var när min syster var yngre, när hon var i tonåren och titta på tonåringarna i  dagens läge? här dricker dom så fort som får chansen som om de är 12 eller 15 ? när man är 12 år så är man fan inte ens tonåring o ska heller inte dricka sig full? och man ser typ 8åringar på stan med hur mycket smink som helst? e det så det ska vara? när min syster var tonåring drack man när man var 14/15 år? man började sminka sig när man var 13/14 år?`man var barn så länge som helst, världens ungdomar, börjar leka vuxa när tidigt tycker jag. världen håller på att bli en fjortisvärld. för om ngra år ska man börja sminka sig när man är 5 år då? ska man börja dricka när man är 7 år? hallå ?!? jag vill inte att mina barn ska vara typ 7 år & dricka sig fulla, det är ngt jag kommer se till så de börjar dricka i rätt ålder, eller ja hyfsat normal iallafall. & man ska inte sitta ute på gatan o dricka sig stupfull? folk går förbi och ser, folk ser vad man gör då, själv hade jag skämms. om man ska dricka behöver man ju inet sitta på en gata så alla ser, så folk kan gå förbi och tänka bryr sig inte era föreldrar. får du verkligen sitta här och dricka dig full så du inte kan stå på bena, det är någonting jag hade tänk om jag  var vuxen och gick förbi ungdommar som inte kan behärska sig, de flesta börjar dricka nu, men då kan man ju vara inne hos ngn, eller på ngn fest, och ungdommar behöver inte sminka sig så de ser skitiga ut i huvudet och som om de har kära på ögonfransarna? det är svårt att beskriva ungdommens värld idag, för man får för det mesta bara beskriva fjortisar efter som de är få som inte är fjortisar få ungdommar som kan stå på dig att jag är som jag är. jag tänker inte bli ngn fjortis.jag själv tänker aldrig färga mitt hår så vitt och ha så mycket smink & dricka mig full varje helg eller ngra dagar i veckan på ett lov. folk snackar hit o dit, och det du själv inte vet det vet alla andra, det är någonting man inte kan ändra på, men man kan ju undvika att vara den som står i centrum om att dricka mest och sminka sig mest eller har använd flest blonda hårfäger, man kan ändra på allting, man blir ju inte speciellt cool, för de äldre och de andra bara tycket man är omogen, jag ser upp till de som är äldre än mig, och hade ine velat hör från de att de säger, gud matilda vilken fjortis hon blivit? det hade jag inte tyckt känns bra för mig, jag försöker tänka innan jag gör massa saker, men världen är också ändrad, så fort man gör ngt om man skrattar eller  är glad tycker vissa man är fjortis så fort man gör någonting annat , så är folk där direkt och halva helsingborg vet om det, och det kommer rykten och det kommer snack bakom ryggen, så man får fan akta sig, varför bryr folk sig så jävla mycket om vad någon annan gör? låt alla leva hur dom vill, om de nu vill dricka sig fulla och sminka sig som dockor okej för dom,men det vet att folk snackar om att det är fjortisar, och jag står för min åsikt och säger att det är sjukt fullt.. och med drickandet, de är deras liv, dom själva som förstör för sig själva, okej för de, jag bryr mig liksom inte om dom, men jag kan säga att jag tycket det är GANSKA fult och sitta på et gata och sen inte kan stå på bena, och folk ska behöva se de, men jag kommer iallafall aldrig gör det för jag tycker de ser så oansvarigt ut, men upp till de men jag säger iallafall vad jag tycker om saken, men folk behöver inte på peka allting snacka om allting, varför inte lägga sin energi på någonting annat än bry sig om andras liv?

som eve savi lever i en värld som bryr sig för  mycket!
det stämmer så sjukt bra!


puss matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0