gettingar & nyckelpigor..

gettingar & nyckelpigor det är någonting vi har sjukt mkt av på sommaren, och denna sommaren har det varit sjukt mycket nyckelpigor i helsingborg hela stan bombad, och man har typ nyckelpigor på sig hela tiden, äckligt? ja det är det. va fan kommer dom ifrån? man kan inte gå någonstans utan att det kommer en nyckelpiga på en , kläderna skorna eller i håret? i håret, blääää =( jag tycket det är äckligt.  och gettingar- dom är ju sjukt störiga så fort man dricker saft eller läsk eller äter något sött på sommaren så är dom där och flyger vid en, man blir helt frustrerad av dom, och sen kan dom ju stickas och det gör faktiskt ganska ont tycker jag, fast de va ett tag sen jag stack mig, men nej gettingar är bara ivägen och jobbiga, fast de har inte varit så jätte mycket gettingar i år, mer nyckelpigor !?! =(


när jag var mindre sammlade jag nyckelpigorna i en platsbruk och tog gräs till de och sen gjorde jag lufthål i platsburken så de skulle överleva, så låg de i den burken till de dog, de va mina små djur sa jag, haha!
puss tilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0